الف) اداره برنامه ریزی و ارزیابی
الف- 1- تدوین سیاست های کلان و برنامه های راهبردی مرکز فناوری اطلاعات
الف- 2- نظارت بر برنامه ریزی و زمانبندی اجرای پروژه ها و برنامه های فناوری اطلاعات
الف- 3- تدوین بودجه سالیانه
الف- 4- طراحی واستقرارنظام پایش مستمرعملکرد ها و شناسایی شکاف های عملکردی وارائه پیشنهاد اصلاح
الف- 5- مطالعه و اجرای طرح های مرتبط با بهبود روشها و استقرار نظام بهبود فرآیند
ب) اداره کل ایجاد و گسترش سامانه ها
1- اداره تحلیل و طراحی و استقرار سامانه ها
1-1- مطالعه ، نیازسنجی فرآیندها و عملیات موجود درمرکز و ارائه راه کار مکانیزه سازی و راه حل
1-2- تدوین استانداردهای اجرائی پروژه ها
1-3- بررسی و پیشنهاد نحوه انجام پروژه ها از لحاظ برون سپاری ، تکنولوژی ، معماری و نظارت
1-4- پیگیری امور اداری مربوط به پروژه ها
1-5- تهیه، تدوین و رعایت استاندارهای امنیتی در پروژه های نرم افزاری و زیرساخت ها
1-6- مدیریت پروژه های نرم افزاری
1-7- تضمین کیفیت فنی نرم افزارها در همه ابعاد مطابق با استانداردهای تعریف شده
1-8- تحلیل و طراحی مربوط به درخواست ارتقای سامانه ها
1-9- نظارت بر انتقال اطلاعات برای نرم افزارهای ارتقاء یافته
1-10- تسهیل شرایط و رایزنی با واحدهای مختلف مرکز جهت استفاده حداکثری از امکانات سامانه ها
1-11- تهیه و ارائه مستندات مکتوب و الکترونیکی آموزشی مربوط به نرم افزارها و سامانه های مرکز
1-12- تهیه و تولید قالب ها، آیکون و رابط کاربری و تجربیات کاربری برای نرم افزارها و سامانه های مرکز
1-13- تلاش برای دستیابی و استفاده از آخرین دستاوردهای روزآمد فناوری در راستای مکانیزاسیون، تسهیل و افزایش بهره وری فرآیندهای مرکز
1-14- ارائه برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت نیل به اهداف دفتر
1-15- تحصیل و ارائه گزارش ها
2- اداره پیاده سازی و توسعه سامانه ها
2-1- تحلیل، طراحی فنی و پیاده سازی پروژه های مورد نیاز شامل پروژه های فنی، گسترش، بهینه سازی
2-2- بکارگیری استانداردهای اجرائی پروژه ها
2-3- تولید، ارتقاء، بروزرسانی سامانه های داخلی
3-1- دریافت و بررسی خطاها ، اشکالات و نیاز های کاربران سامانه ها از راهبران سامانه ها
2-4- تهیه مستندات فنی مربوط به پروژه ها
2-5- تلاش برای دستیابی و استفاده از آخرین دستاوردهای روزآمد فناوری در راستای مکانیزاسیون، تسهیل و افزایش بهره وری فرآیندهای مرکز
2-6- ارائه برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت نیل به اهداف دفتر
2-7- تحصیل و ارائه گزارش ها
3- اداره پشتیبانی سامانه ها
3-2- نگهداری و مدیریت پشتیبان گیری از اطلاعات موردنیاز سامانه ها و تست های لازم
3-3- راه اندازی و نگهداری زیرساخت های نرم افزاری برای اجرا و استقرار نرم افزارها و سامانه ها
3-4- پایداری سامانه ها در محدوده اختیارات با همکاری اداره کل ایجاد و گسترش شبکه ها
3-5- مدیریت رخدادهای سیستمی سامانه ها
3-6- بررسی و ارزیابی دوره ای امنیتی نرم افزارها و سامانه ای مرکز
3-7- بررسی صحت کارکرد نرم افزارها و سامانه های مرکز از لحاظ عملکرد و منابع زیرساختی
3-8- بسترسازی اجرای سامانه ها و نرم افزارهای مرکز مانند وب سرور، پایگاه داده و سیستم عامل ...
3-9- بررسی و اعلام نیازمندی های سخت افزاری، شبکه ای ونرم افزاری موردنیاز نرم افزارها و سامانه های مرکز
3-10- همكاريباطراحان،تحليلگران،كارشناسانشبكهبهمنظورايجادتسهيلاتبرايبكارگيريسيستمهايموردنظر
3-11- تلاش برای دستیابی و استفاده از آخرین دستاوردهای روزآمد فناوری در حوزه زیرساخت نرم افزاری، امنیت و پشتیبانی
3-12- تحصیل و ارائه گزارش ها
4- اداره فناوری آموزش های غیر حضوری
4-1- مطالعه ، تحلیل و طراحی فنی پروژه های مورد نیاز آموزش های غیرحضوری و یادگیری الکترونیک
4-2- بررسی و پیشنهاد نحوه انجام پروژه ها از لحاظ برون سپاری ، تکنولوژی ، معماری و نظارت
4-3- تلاش برای دستیابی و استفاده از آخرین دستاوردهای روزآمد فناوری در حوزه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیک
4-4- ارائه برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای اهداف دفتر در حوزه آموزش هازی مجازی و یادگیری الکترونیک
4-5- تهیه و ارائه مستندات مکتوب و الکترونیکی آموزشی مربوط به نرم افزارها و راه کار های آموزش غیرحضوری
4-6- انجام و اجرای دوره های آموزش های اولیه و ادواری به کاربران استقرار مجموعه نرم افزارها و راه کار های آموزش مجازی و یادگیری الکترونیک
4-7- پیگیری امور اداری مربوط به پروژه ها
4-8- تهیه، تدوین و رعایت استاندارهای امنیتی و ارزیابی دوره ای
4-9- تهیه مستندات فنی مربوط به پروژه ها
4-10- دریافت و بررسی خطاها، اشکالات و نیاز های مربوطه
4-11- تحلیل، طراحی فنی و پیاده سازی تغییرات در سامانه ها و نرم افزارها و ارتقاء دوره ای آنها
4-12- تحصیل و ارائه گزارش ها
ج) اداره کل ایجاد و گسترش شبکه ها
ج –1- نیازسنجی و تحلیل تجهیزات پردازشی ، ذخیره سازی و ارتباطی موردنیاز
ج –2- طراحی و پیاده سازی راه حل های نرم افزاری و سخت افزاری رایانه ای و شبکه ای موردنیاز
ج –3- کارشناسی و تهیه تجهیزات و سخت افزارها
ج –4- پشتیبانی و نگهداری از شبکه رایانه ای داخلی
ج –5- پشتیبانی و نگهداری از شبکه رایانه ای مدارس
1- مدیر کل ایجاد و گسترش شبکه ها
1-1- مدیریت و نظارت بر انجام پروژه ها و برنامه های جاری دفتر
1-2- برآورد و پیشنهاد منابع انسانی و مالی مورد نیاز برای پروژه ها و برنامه ها
1-3- مطالعه و تلاش در بکارگیری آخرین دستاورد های روز آمد فناوری در حوزه مدیریتی
1-4- تدوین و تصویب و برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف مشخص شده
1-5- نظارت و مدیریت پرسنل دفتر
1-6- نیاز سنجی، برآورد دوره های آموزشی مورد نیاز دفتر
1-7- تعامل با سایر مدیریت ها و دفاتر مرکز و سازمانها
1-8- تحصیل و ارائه گزارش های مورد نیاز
2- اداره ایجاد و توسعه زیرساخت شبکه ها
2-1- نیازسنجی و طراحی زیرساخت های سخت افزاری شبکه ها
2-2- نیازسنجی و طراحی زیرساخت های نرم افزاری شبکه ها
2-3- پیاده سازی و راه اندازی زیرساخت های سخت افزاری شبکه مانند سرورها، روترها و سوییچها و ..
2-4- پیاده سازی و راه اندازی زیر ساخت های نرم افزاری شبکه
2-5- بازطراحی و تکمیل زیرساخت های شبکه
2-6- تهیه و پیشنهاد سیاست های امنیتی و تست نفوذ و ارزیابی امنیتی شبکه ها
2-7- پیاده سازی و راه اندازی و پشتیبانی از سرویس ها و سامانه های مربوط به زیرساخت شبکه ها
2-8- پشتیبانی فنی و رفع اشکالات مربوط به زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری شبکه
2-9- تحصیل و ارائه گزارش ها
3- اداره بهره برداری و پشتیبانی از شبکه داخلی
3-1- دریافت و بررسی اشکلات و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری رایانه های شبکه داخلی
3-2- نصب ، تعمیر، تعویض و تنظیم سخت افزاری و نرم افزاری رایانه های شبکه داخلی
3-3- نصب و راه اندازی و پشتیبانی از سرویس ها و سخت افزار و نرم افزارهای شبکه داخلی
3-4- دریافت و بررسی اشکالات و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری ارتباطات شبکه داخلی
3-5- تهیه و ارائه مستندات آموزشی جهت کاربران شبکه داخلی
3-6- پایش و مراقبت از صحت عملکرد و پایداری سرورها، سرویس ها ، تجهیزات و ارتباطات شبکه داخلی
3-7- راهنمایی و رفع اشکال نرم افزاری کاربران شبکه داخلی
3-8- اجرا ، پشتیبانی و پایش سیاست های امنیت اطلاعات مصوب در حوزه شبکه داخلی
3-9- تحصیل و ارائه گزارش ها
4- اداره بهره برداری و پشتیبانی از شبکه واحد های حوزوی
4-1- دریافت و بررسی اشکلات و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری رایانه های شبکه واحد های حوزوی
4-2- پایش و مراقبت از صحت عملکرد و پایداری سرورها، سرویس ها ، تجهیزات و ارتباطات شبکه واحد های حوزوی
4-3- نصب و تنظیم نرم افزارها، سخت افزارهای رایانه های شبکه واحد های حوزوی
4-4- نصب و راه اندازی و پشتیبانی از سرویس ها و تجهیزات و نرم افزارهای شبکه واحد های حوزوی
4-5- دریافت و بررسی اشکالات و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری ارتباطات شبکه واحد های حوزوی
4-6- انجام پیگیری های موردنیاز از مراجع مربوطه مانند شرکت مخابرات ایران
4-7- تهیه و ارائه مستندات آموزشی جهت کاربران شبکه واحد های حوزوی
4-8- راهنمایی و رفع اشکال نرم افزاری کاربران شبکه واحد های حوزوی
4-9- اجرا ، پشتیبانی و پایش سیاست های امنیت اطلاعات مصوب در شبکه واحد های حوزوی
4-10- تحصیل و ارائه گزارش ها