سامانه پشتیبانی از کاربران شبکه و سامانه های مرکز

شناسه نوشته : 7919

1392/03/25

تعداد بازدید : 2109

ویژگی ها · ایجاد دپارتمان های مختلف به صورت درختی و نامحدود · امکان اتصال به منابع ورود مختلف نظیرactive directory و... · امکان ثبت وضعیت های مختلف روی تیکت · امکان ثبت اولویت های مختلف روی تیکت · امکان تعریفSLA های مختلف · امکان ثبت مقالات ها جهت راهنمایی کاربر قبل از ثبت مشکل · امکان ایجاد اشکال زدا ها جهت راهنمایی کاربر قبل از ثبت مشکل · امکان اطلاع رسانی به کاربر و افراد پشتیبان از طریق ایمیل · انتساب وظیفه به افراد پشتیبان · ایجاد میزهای مختلف پشتیبانی · امکان حل تیکت به صورت گروهی
نام فارسی نرم افزار: سامانه پشتیبانی از کاربران شبکه و سامانه های مرکز
نام لاتین نرم افزار:
سال تولید:
کلیدواژه ها:
آدرس وب نرم افزار:
http://helpdesk.whc.ir
هدف:
مخاطبین:
پلت فرم:
زبان برنامه نویسی:
php
 
مزایا
·  ثبت سوابق کارهای انجام شده روی مشکل ارسالی
·  امکان ارزیابی افراد پشتیبان
·  ثبت تجربه و دانش سازمانی
·  کاهش مراجعات کاربران به افراد پشتیبان با افزایش سطح مهارت های کامپیوتری
·  رفع مشکل عدم پیگیری تماس های تلفنی
ویژگی ها
·  ایجاد دپارتمان های مختلف به صورت درختی و نامحدود
·  امکان اتصال به منابع ورود مختلف نظیرactive directory و...
·  امکان ثبت وضعیت های مختلف روی تیکت
·  امکان ثبت اولویت های مختلف روی تیکت
·  امکان تعریفSLA های مختلف
·  امکان ثبت مقالات ها جهت راهنمایی کاربر قبل از ثبت مشکل
·  امکان ایجاد اشکال زدا ها جهت راهنمایی کاربر قبل از ثبت مشکل
·  امکان اطلاع رسانی به کاربر و افراد پشتیبان از طریق ایمیل
·   انتساب وظیفه به افراد پشتیبان
·   ایجاد میزهای مختلف پشتیبانی
·  امکان حل تیکت به صورت گروهی
 
امکانات قابل ارائه روی هر تیکت
 
·  Split & merge
·  مشاهده سایر تیکت های کاربر ارسال کننده
·  مشاهده تاریخچه
·  انتساب وظیفه مرتبط
·  تعیین تاریخ اتمام
·  استفاده از فیلدهای سفارشی (قابل تعریف توسط مدیر سیستم)
·  افزودن ایمیل های اطلاع رسانی
·  انتساب به میز دیگر
·  چاپ
·  نقل قول و پاسخ
·  RSS
·  ارسال تیکت پست به تعداد نامحدود
·  تغییر دپارتمان، وضعیت، الویت، کاربر مسئول
·  صدور فاکتور
·  انتساب مقاله
·  ارسال پاسخ ذخیره شده
·  ارسال ایمیل
·  ارسال نظر
·  مشخص کردن به عنوان اسپم
·  مشترک شدن در تیکت
·  حذف و ویرایش
دپارتمان ها
دپارتمان ها، در این سیستم در واقع، مبنای ارجاع تیکت ها و انجام کار می باشند. شما می توانید دپارتمان هایی نامحدود تا 5 سطح ایجاد نمائید. کاربران یا گروه های کاربری بر حسب دسترسی به این دپارتمان ها می توانند تیکت ها را مشاهده نمایند.
همچنین می توانید مشخص نمائید که این دپارتمان ها در بخش عمومی قابل مشاهده باشند یا خیر.
نماها
با ایجاد نماها می توانید تیکت های خود را سازماندهی نمائید. در این بخش با امکان شرط گذاری که در اختیار کارشناسان فنی شما قرار می گیرد می توانید  تیکت ها را بر اساس پارامترهای مختلف نظیر دپارتمان، وضعیت، ارسال کننده، تاریخ عملیات انجام شده و ...  در کنار هم قرار دهید. برای مثال می توانید تیکت هایی را که در دپارتمان خاصی قرار دارند را در یک نما قرار دهید.  همچنین می توانید این نماها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
امکان جستجوی پیشرفته
 
امکان انتساب وضعیت ها، اولویت ها و رنگ بندی های مختلف برای تیکت ها
در بخش مدیریت سیستم، می توانید وضعیت، اولویت و رنگ بندی های مختلف و دلخواه را برای تیکت تعریف کنید. کارشناسان پشتیبانی این وضعیت ها و اولویت هایی را که در بخش مدیریت سیستم تعریف شده است را می توانند به سیستم انتساب دهند.
 
همکاری در رفع مشکل تیکت
 
·  نمایش تیکت هایی که سایر همکاران هم اکنون مشغول کار روی آن هستند
·  جلوگیری از کار تکراری روی تیکت در زمانی که دو نفر همزمان روی یک تیکت کار می کنند
·   امکان ارسال پیام خصوصی
·  امکان ارسال نظر روی تیکت (نظرات روی تیکت فقط توسط کارشناسان مشاهده می شود و توسط ارسال کننده یا کاربر عمومی قابل رویت نیست)
 
پایگاه دانش
·   ایجاد مجموعه های چندسطحی
·   ایجاد مقالات آموزشی
·   بانک واژگان
·   مدیریت نسخه مقالات
·   امکان تائید، تاریخ انتشار و ... روی مقاله
·   امکان نظردهی و بحث روی مقاله
·   جستجوی پیشرفته
·   اشتراک در به روز رسانی های مقاله
·   پیشنهاد خودکار مقاله در هنگام ثبت تیکت
·   خروجی های مختلف
گزارشات
·  گزارش از دپارتمان ها، افراد، وضعیت ها
·  گزارش بر حسب ساعات، روزها، هفته ها و سال ها
·  گزارش بر حسب مشتریان
·  گزارش بر حسب فاکتورها و SLAهای تعریف شده
تجمیع و سفارشی سازی سیستم
·  سفارشی سازی صفحه نخست سیستم بر حسب نیاز توسط کدهای HTMLو CSSبدون نیاز به شرکت پشتیبان
·   APIقدرتمند برای تجمیع با سایر سیستم ها جهت اموری همانند SSO
·   ابزارک های مختلف نظیر RSS READER، NOTEPADو ...
·   چندزبانه
·   استفاده از LDAPو سایر منابع جهت ورود به سیستم
اتوماتیک سازی
اتوماتیک سازی به شما اجازه می دهد که بر اساس مجموعه ای از وضعیت های دلخواه، اعمال مختلفی به صورت اتوماتیک انجام پذیرد.
 برای مثال: در صورتی که تیکت از شخص خاصی یا با اولویت خاصی ارسال شد، به فرد مدیر انتساب داده شود یا ایمیل ارسال گردد. یا در صورتی که بعد از گذشت 2 هفته از آخرین پاسخ روی تیکت، وضعیت تیکت تغییر یابد.
اعمالی که در اتوماتیک سازی بر اساس وضعیت های دلخواه  در دسترس می باشند:
o   ارسال ایمیل
o   تغییر دپارتمان، وضعیت، اولویت
o   تنظیم تاریخ بررسی
o   انتساب و عدم انتساب کاربر
o   اشتراک و عدم اشتراک کاربر
o   حذف تیکت
امکان تعریف SLA
·   امکان تعریف طرح
·   امکان تعریف قوانین مربوط به طرح
·   امکان تعریف زمانبندی اجرای طرح
امکان استفاده از ابزارهای خودراهنما
·   پیشنهاد خودکار مقالات ثبت شده در پایگاه دانش در هنگام ثبت تیکت بر اساس متن آن
اشکال زدا
اشکال زداها ابزارهایی می باشد که مشابه آن را می توانید در سیستم عامل ویندوز مشاهده کنید. با استفاده از این ابزارها، کاربر گام به گام تا رفع مشکل راهنمایی می شود. مدیریت سیستم می تواند اشکال زداهای دلخواه را ایجاد نماید.
در موارد عمومی به کمک اشکال زداها و مقالات کاربر نیازی به ثبت تیکت پیدا نمی کند.
سایر امکانات
·   تقویم
·   تعریف وظیفه
·   تعریف رویداد
·   Ratingکارشناسان فنی
·   امتیاز دهی به تیکت
·   مسدود کننده
·   آرشیو فایل
·   Parsingایمیل های ورودی و تبدیل آن به تیکت یا تیکت پست
·   امکان تعریف چند میز مستقل
·   امکان تعریف شرکت برای کاربران عمومی
·   مدیریت کاربران
·   پیام های اطلاع رسانی
·   تعریف فیلدهای سفارشی برای تیکت و ثبت نام کاربر
·   تعریف دپارتمان ها به صورت نامحدود تا 5 سطح
·   تعریف templateمقاله
·   امکان استفاده از HTTPS
·   ابزارهای پاک سازی تیکت ها
·   ....